Konferansesommer
Hvordan skal vi drive med speiding i fremtiden? I sommer samlet alle medlemslandene i WOSM (World Organisation of the Scout Movement) seg for å stake ut kursen til speidingen internasjonalt. Helt digitalt.
Hvordan skal vi drive med speiding i fremtiden? I sommer samlet alle medlemslandene i WOSM (World Organisation of the Scout Movement) seg for å stake ut kursen til speidingen internasjonalt. Helt digitalt.
Har dere fått nye medlemmer i høst? Husk å vedlikeholde medlemslistene og melde inn nye fortløpende! Alle nye medlemmer innmeldt etter 1. august betaler halv kontingent. I høst kommer en oppdatering i Hypersys, hvor det blir enklere å navigere rundt, færre tastetrykk og mer mobilvennlig.
Resultatet etter årets NM i speiding er herved avgjort. Det har vært NM-aktiviteter og finaler i hele landet og jentepatruljen Heffalomp fra Kongsberg KFUK-KFUM-speidere gikk av med årets NM-tittel.
NM i speiding 2021 kommer snart til et sted nær deg! Rundt 800 speidere mellom 10 og 16 år er klare for NM-finalen på søndag. Vi har snakket med speidere i tre av de over 130 patruljene som har kvalifisert seg.
Pandemi og stengte grenser hindret ikke nordisk samling i helgen. Over 140 deltakere deltok i 40 ulike workshops! Norge var vertskap og gode til å tilpasse arrangementet digitalt.
Landsting er over, og vi har gjennomført vårt første heldigitale landsting! Takk til alle delegater, observatører, landsstyret, frivillige og ansatte for deres bidrag til at dette gikk så bra som det gjorde, og for gode diskusjoner og vedtak.
Marta Nagel-Alne, opprinnelig fra Ålgård, har blitt valgt inn i Europastyret i KFUK, verdens største kvinneorganisasjon. Hun gleder seg til å øke nettverksbygging i Europa, se likhetstrekkene mellom landene og dele erfaringene.
Ungfritid.no er en digital oppslagstavle hvor frivillige organisasjoner kan legge ut varige fritidsaktiviteter for barn og unge. Vi oppfordrer alle speidergrupper til å legge ut sine aktiviteter for å nå ut til enda flere barn og unge.
Grunnet koronasituasjonen har landsstyret bestemt at landsting i år gjennomføres digitalt.